Przedszkole wykorzystuje w pracy opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznej program wychowania przedszkolnego – “Samodzielne, Wszechstronne, Szczęśliwe” – autorstwa D. Kucharskiej, A. Kucharczyk, A. Niedbała.
Proponowany program zawiera szczegółowy zakres wiadomości i umiejętności, jakimi powinno dysponować dziecko kończące przedszkole, i został ujęty w obszarach, wyodrębnionych w obowiązującej Podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Zawarte w nich treści skierowane są do wszystkich dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, bez zróżnicowania wiekowego.
Wskazane etapy dochodzenia do konkretnych umiejętności, kształtowania postaw, rozwijania mowy i myślenia czy zdobywania ogólnej wiedzy o środowisku społeczno-przyrodniczym, uwzględniają różnice rozwojowe dzieci i sprzyjają ich działalności poznawczej zgodnie z indywidualnymi predyspozycjami.
Program przewiduje stopniowe opanowanie przez dziecko określonych umiejętności, począwszy od najprostszych (podstawowych), a kończąc na tych, które powinno reprezentować w chwili pójścia do szkoły. Czas osiągania poszczególnych sprawności jest różny u każdego dziecka i zależy od jego możliwości rozwojowych.
Program może być realizowany w grupach zróżnicowanych wiekowo, jak również i prowadzenia pracy indywidualnej z dzieckiem lub pracy w małych grupach.