W tym tygodniu dzieci zapoznają się z charakterystycznymi dla wiosny zmianami w przyrodzie i otoczeniu. Uświadomią sobie różnorodność i współzależność organizmów w świecie przyrody. Oprócz tego rozwiną sprawność dodawania i odejmowania w zakresie 10 z użyciem znaków „+”, „-„ oraz „=”. Doskonalą analizę i syntezę słuchową wyrazów. Zapoznają się z literą „h, H”.
1. Wiersz „Przyjście wiosny” Jana Brzechwy. Posłuchaj uważnie.
Wysłuchaj wszystkie nazwy pojazdów, którymi mogłaby przyjechać Pani Wiosna.
2. Poznajcie literę „h, H”. Kliknij i zobacz co to za ciekawa litera.
https://panijolapoleca.blogspot.com/p/alfabet.html
3. Zachęcamy także do zabaw matematycznych. Wystarczy kliknąć w link i bez konieczności drukowania można bawić się liczbami
4. Ćwiczenia sprawności rączek nigdy dość. Zachęcamy do rysowania, malowania, wycinania i stwarzania prawdziwych arcydzieł. Dzieci mają fantastyczną wyobraźnię i uwielbiają bawić się w artystów W poniższym linku przesyłamy Rodzicom kilka inspiracji
5. Lubicie poszaleć przy muzyce? Pewnie, że tak !!! Zapraszamy do zabawy ruchowej przy muzyce “Na ziemi zostaje”. Powodzenia ! :)))
6. Lubicie śpiewać, prawda ? Posłuchajcie piosenki pt. “Wiosna, wiosenka”.
Tekst piosenki, znajdziecie tu https://www.tekstowo.pl/piosenka,ola_kopacz,wiosna__wiosenka.html
7. A może macie ochotę na film edukacyjny o wiośnie ? To zapraszamy :
8. A teraz trochę gimnastyki:
W wolnej chwili zachęcamy cię do zabawy:
Co można narysować z rączki? Okazuje się, ze sporo – Otwórz linka, spróbuj i ty –
W tym tygodniu prosimy wszystkie dzieci o wykonanie zadań w naszych książeczkach „Dzieciaki w akcji cz.3” na następujących stronach: 66-73.
Miłej pracy